Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Sofia Waldmann - 17 februari 2013 08:27

Bilen fungerar som den ska och vi har nu kommit till ett ställe som heter Dunedin. På vägen hit stannade vi för att kolla på Moeraki bollar. Det är en strand med massa stora märkliga bollar. Ingen vet riktigt vart dessa kommer ifrån, antaglien från havet såklart men det är konstigt hur dom kan se ut på detta viset och ha mönster på sej. Så de va kul o se. 

         



Gick på långpromenad ner till stan där det var något form av jippo.  Massa folk, stora som små, gick runt i kiltar och spelade säckpipa och trummor. 

 


Sen hände de jag väntat på så länge.  Pappa jag vet att du kommer bli avis på mej och Marcus nu. Vi besökte en chokladfabrik :)  Fick gåshud så fort vi gick in i fabriken och kände lukten av choklad. Mmmmmm! Bästa av allt var ju att man fick äta choklad under turens gång, när turen var klar kände jag dock att jag hade fått nog.  Efteråt hade vi en lång promenad i endast uppförsbacke  framför oss. Men de var ganska skönt efter att man tryckt i sej choklad haha. 

     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards