Alla inlägg under mars 2013

Av Sofia Waldmann - 30 mars 2013 03:30

Bussen mot Steve Irwin Zoo !!!

Tyvärr spöregnade de denna dag, otur som vanligt, men men det gick att se alla djuren ändå. Klappade små koalor som tydligen sover 18 timmar / dygnet , tänk va skönt, ville ta med mej en koala hem. Kängururna var bland favoriterna, dom vara jätte mjuka och mysiga. Sen var väl saltvattenkrokodilen den häftigaste. 350 kilos klump som såg riktigt hungrig ut. Var en lång och trevlig dag på Australia Zoo.


          


Påskgodis och Big Bang Theory, GladPåsk!


Bilder kommer ikväll

Av Sofia Waldmann - 29 mars 2013 03:30

Härligt väder idag så vi bestämde oss för att gå till den konstgjorda stranden I South Bank. Träffade på ett par svenskar på vägen dit som vi umgicks med halva dan. Bestämde att vi skulle ses på kvällen så marcus och jag gick iväg för att köpa käk och dricka. Ne då är hela jäkla stan stängd för att de är Långfredan. Inte nån supermarket eller butik hade öppet. tjoho! Som tur var hade Niklas och Emma bar på sitt hostel så vi spenderade kvällen där. De roliga var bara att man var tvungen att beställa mat för att få köpa dricka, och efter 3 timmar var man att beställa ny mat igen hahaha. Vilka knasiga regler. Men när vi var runt och kollade på stan så var man tvungen att beställa mat för att få köpa dricka på dom få ställerna som var öppna i stan också. Så de är väl nån konstig regel dom har. Hade i alla fall en Kanonkväll !!!


   

Av Sofia Waldmann - 28 mars 2013 03:30

Kom till Brisbane i förrgår, den sista storstaden vi kommer att vara i. Igår gick faktiskt hela dagen åt att boka in allt vi ska göra den sista månaden. Tidigare har vi inte haft någonting bokat i förväg men nu är det så mycket vi vill göra så vi gick och bokade in hela månaden. 3 dagar Fraser Island (världens största sand ö). 4 dagar Whitsunday . Längtar super mycket till de!!! Och till sist dykcert upp I Carins. 5 dagar open water. Mycket att se fram emot den sista månaden. Hade tänkt att shoppa idag men de han vi inte med.

Av Sofia Waldmann - 25 mars 2013 03:30

Poolhäng hela dagen idag, så skööönt! Blev lite tennis på eftermiddan, oj va jobbigt det var! På kvällen gick jag iväg och mötte upp Feliks ( klasskompis från Carlforsska som pluggar här i Surfers nu), hans tjej, bejjan och Hampus. Riktigt kul att ses!


bilder kommer ikväll

Av Sofia Waldmann - 24 mars 2013 03:15

Kl. 05.25 blev vi upphämtade av en liten buss som körde oss till båten vi skulle med och djuphavsfiska. Det var en liten båt som vi och 7 andra personer åkte ut med. Ganska så snart märkte jag att det var väldigt mycket vågor, men vad gör väl de, jag blir ju faktiskt Aldrig sjösjuk tänkte jag. Ungefär 10 minuter senare kände jag hur de bara vände sej i magen. Åhh nej! I samma veva fick dom upp båtens första fisk, en tonfisk. De blev lite mycket på samma gång och plötsligt blev jag den som stog och höll i den tunga hala fisken som tydligen inte var död hahah, för den börja sprattla och jag skrek och blev dränkt i fiskblod och massa små fiskbitar som den hade ätit. Efter de tog de inte långstund innan jag började kräkas och gjorde de till och från i 7 timmar. Det som också var lite typiskt var Marcus och jag hade valt en 9 timmars tur eftersom ingen av oss brukar bli sjösjuka. Men när jag väl kunde fiska var de kul. Tro det eller ej men jag fick napp flera gånger , dock ingen bjässe men de gör ingenting. För Marcus gick det bättre till en början sen blev han också sjösjuk, haha, men de gick över efter nån timme. När jag sen äntlig mådde riktigt bra igen var jag super taggad på att fiska, så jag gick och ställde mej och fiska i ca 10 min sen var de dags att åka hem hahah. Som tur var så delade man på all fiska som alla fått upp så till middag blev de tonfisk och nån annnan fisk som marcus lagade. riktigt smarrigt!



       


När vi kom tillbaka till lägenheten blev det oväder, regn åska och blixtar. Va dom sjukaste blixtarna jag nånsin sett. Coolt!


 

Av Sofia Waldmann - 21 mars 2013 03:15

Surfers Paradise nästa. Letade reda på vår lägenhet som vi bokat för 3 nätter. Så fort vi kom in i lägenheten var Marcus och jag överens om att här ska vi stanna längre. Lägenheten hade stor balkong med havsutsikt, sovrum, stort kök, vardagsrum. Liten tvättstuga och fint badrum. Nedanför oss hade vi utomhuspool, inomhus pool, bubbelpool, bastu, och tennisbana. Kändes som semester i semestern

   kommer bilder ikväll

Av Sofia Waldmann - 20 mars 2013 02:30

Sol och bad har denna dag bestått av.


Gick och träffade Bejjan och hampus på kvällen, drack lite vin och skulle sedan vidare till omtalade cheeky monkeys som va stängt i söndags. Men plötsligt blev halv byron bay helt mörkt. Det visade sej vara strömavbrott, så de hade inte öppet idag heller. Typiskt!


   

Av Sofia Waldmann - 19 mars 2013 02:30

Idag åkte vi ut med båt för att snorkla lite.  Vattnet var tyvärr ganska så grönt, tydligen pga de dåliga väder som vart där den senaste månaden. Precis när ja hade simmat ifrån båten till det stället där det var bäst att snorkla så hade jag självklart sönder hela mitt cyklop. Som tur var fick jag låna hans som jobbade där. De roliga var att jag försökte förklara med min taskiga engelska hur jag hade lyckas rycka sönder cyklopet för killen, så visade de sej att han var svensk haha. Vi såg i alla fall några sköldpaddor o två hajar som lever på botten minns inte riktigt namnet på dom, och massa olika fiskar, så jag tyckte det var superkul.


På kvällen blev det 5 dollar pizza och film, ganska så mysigt när det spöregna utanför. Såg också en gigantisk råtta som sprang på taket och hoppade över till en palm, haha riktigt lustigt såg de ut.


   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards