Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Djuphavsfiske och sjösjuka

Av Sofia Waldmann - 6 mars 2013 03:15

Kl. 05.25 blev vi upphämtade av en liten buss som körde oss till båten vi skulle med och djuphavsfiska. Det var en liten båt som vi och 7 andra personer åkte ut med. Ganska så snart märkte jag att det var väldigt mycket vågor, men vad gör väl de, jag blir ju faktiskt Aldrig sjösjuk tänkte jag. Ungefär 10 minuter senare kände jag hur de bara vände sej i magen. Åhh nej! I samma veva fick dom upp båtens första fisk, en tonfisk. De blev lite mycket på samma gång och plötsligt blev jag den som stog och höll i den tunga hala fisken som tydligen inte var död hahah, för den börja sprattla och jag skrek och blev dränkt i fiskblod och massa små fiskbitar som den hade ätit.

Efter de tog de inte långstund innan jag började kräkas och gjorde de till och från i 7 timmar. Det som också var lite typiskt var Marcus och jag hade valt en 9 timmars tur eftersom ingen av oss brukar bli sjösjuka.  Men när jag väl kunde fiska var de kul. Tro det eller ej men jag fick napp flera gånger , dock ingen bjässe men de gör ingenting.  För Marcus gick det bättre till en början sen blev han också sjösjuk, haha, men de gick över efter nån timme.   När jag sen äntlig mådde riktigt bra igen var jag super taggad på att fiska, så jag gick och ställde mej och fiska i ca 10 min sen var de dags att åka hem hahah.

Som tur var så delade man på all fiska som alla fått upp så till middag blev de tonfisk och nån annnan fisk som marcus lagade. riktigt smarrigt!


Kommer bilder ikväll.



När vi kom tillbaka till lägenheten blev det oväder, regn åska och blixtar. Va dom sjukaste blixtarna jag nånsin sett.  Coolt!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Waldmann - 21 april 2013 11:10

Har inte uppdaterat på väldigt länge. Har bla inte haft internet och när vi har de så är det så otroligt segt. Vi har iallafall hunnit med massa kul. Roligaste veckorna i Australien enligt mej.  Fraser Isaland var super kul hade dock dålit väder ...

Av Sofia Waldmann - 30 mars 2013 03:30

Bussen mot Steve Irwin Zoo !!! Tyvärr spöregnade de denna dag, otur som vanligt, men men det gick att se alla djuren ändå. Klappade små koalor som tydligen sover 18 timmar / dygnet , tänk va skönt, ville ta med mej en koala hem. Kängururna var blan...

Av Sofia Waldmann - 29 mars 2013 03:30

Härligt väder idag så vi bestämde oss för att gå till den konstgjorda stranden I South Bank. Träffade på ett par svenskar på vägen dit som vi umgicks med halva dan. Bestämde att vi skulle ses på kvällen så marcus och jag gick iväg för att köpa käk oc...

Av Sofia Waldmann - 28 mars 2013 03:30

Kom till Brisbane i förrgår, den sista storstaden vi kommer att vara i. Igår gick faktiskt hela dagen åt att boka in allt vi ska göra den sista månaden. Tidigare har vi inte haft någonting bokat i förväg men nu är det så mycket vi vill göra så vi gic...

Av Sofia Waldmann - 25 mars 2013 03:30

Poolhäng hela dagen idag, så skööönt! Blev lite tennis på eftermiddan, oj va jobbigt det var! På kvällen gick jag iväg och mötte upp Feliks ( klasskompis från Carlforsska som pluggar här i Surfers nu), hans tjej, bejjan och Hampus. Riktigt kul att se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards