Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Sofia Waldmann - 11 mars 2013 08:45

Just denna lördag var alla hostel fullbokade i hela sydney, inte en enda säng fanns. Hmm tänk att vi ska vara så dåliga på att boka i tid. Dock trodde jag inte att man skulle behöva boka jätte långt i förväg eftersom vi inte har några stora kvar på vart vi ska bo, men men. Fick bli ett finare hotell i Darling Harbour. Så jäkla mysigt ställe! Gick och kollade in en marknad här en bit från hamnen, satt i solen och åt lite thaimat och gick sen till Seaworld. Det är stora akvarium med alla möjliga fiskar så det var kul å se. Kände mej ganska så kaxig när jag stog på andra sidan glaset och kollade på alla hajar och stenfiskar osv. Blir väl kanske lite annat sen om vi ska dyka. 

     


Blev en vilopaus på rummet, sedan dracks det lite öl åts lite texmex och kollade på otroligt fina fyverkerier nere vid hamnen.

     

Av Sofia Waldmann - 11 mars 2013 08:30

Jaha då var vi äntligen framme i omtalade sydney. Folk överallt, 4,5 miljoner invånare.

Eftersom vi inte fick checka in förns på eftermiddan så gick vi till hamnen och kollade in operahuset och sydney harbour bridge. Gick ut och käka på kinarestaurang på kvällen, som vanligt haha. Vi äter för det mesta sushi och kina/thaimat. Det är helt okej priser på de, det kryllar av sådana restauranger och är alltid gott.

       

Av Sofia Waldmann - 11 mars 2013 03:30

Idag har vi haft en riktigt slapp dag. Vi åkte med folk från vårat hostel till inspelningen av The Voice Australia. Fick gratis biljetter av vårat hostel. Hamnade ganska så långt fram i kön vilket var bra för först skulle alla familj/vänner släppas in sen fick vi med biljetter fylla på tills det var fullt. Kön var utomhus i gassande sol som tur var delade dom ut gratis vatten. Det som sen hände va att de komme ut en tjej som berättaade att dom bjudit så många vänner och familj att ingen annan kommer in. Haha vilket skämt så alla som kommit dit fick besviket åka hem igen. Hade vi vetat att man inte va garanterad att komma in hade vi inte åkt. Trist!

 

Väl tillbaka på vårat hostel bokade vi hostel o buss för kommande vecka och sen hände en hemsk grej.  Ni som känner mej vet att jag har extrem fobi för blött papper, eller papper överhuvudtaget . Så jag tycker att jag har varit ganska duktig med alla gemensamma toaletter med blött papper på hela golven, usch! I allafall så hade jag och Marcus eget badrum på detta hostel vilket är väldigt skönt att ha. Så ska jag gå på toaletten öppnar toalettlocket och vad har min snälla pojkvän gjort, jo lagt massa blött papper runt hela toaringen, så jag skrek och sprang runt och Marcus stog och skratta. Sen kunde jag inte gå in där på hela dagen. Så just nu är det väl bara att tänka ut något riktigt bra att kunna hämnas med. Mohaha!

 

Gick till operahuset nu på kvällen för att titta igen. Mycket finare på kvällen än på dagen enligt mej.

   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards