Alla inlägg under mars 2013

Av Sofia Waldmann - 17 mars 2013 12:15

Spenderade hela dagen på stranden. Marcus är bra sugen på att hyra en surfbräda så det blir antagligen av imorgon.

På kvällen mötte jag upp Jessica och Alexis, drack lite vin och gick till ett uteställe, eftersom det var söndag så hade nästan inga ställen öppet. Hade velat gå till cheeky monkeys , men det får bli en annan kväll. Träffade även på Bejjan Och Hampus. Hahah klassfest i Byronbay !

Av Sofia Waldmann - 16 mars 2013 11:45

Nu har vi varit några dagra i NewCastle, super mysig strand och galet stora vågor. Jag har även sanerat mej själv från krypen, köpte nån kräm som jag hade på mej i 8 timmar så nu är de bara ryggan kvar!

Efter att ha åkt buss hela natten så är vi nu äntligen framme i Byron Bay. Vårat hostel är kanoners. Ligger precis vid stranden , har en liten pool och vi bor i ett stort rum med 5 bäddar men bara jag och mackan som är där.

Av Sofia Waldmann - 13 mars 2013 03:45

Nu har de värsta hänt! Jag är attackerad av Bedbugs. Små kryp, typ löss som sugerblod o ger massa fula bett. Är väl inte helt ovanligt på halvbilliga hostell men ändå. Jag tror bedbugs är ungefär samma sak som vägglöss och skit svårt att bli av med. Mina armar är sönderbitna och Marcus har inte ett enda bett. Vi sov i samma säng och han sov till och med på min plats andra natten så det är väldigt konstigt. Enda anledningen till att dom bara biter mej måste vara alla bedbugs valde väl den person dom tyckte va sötast och så blev det såklart mej.

Hur fasiken blir man av med detta nu då? Inget internet hade vi så kunde inte söka hur jag skulle göra. Tog inte lång tid innan jag kom att jag skulle skriva till min kära kusin Emelie, hon vet ALLT om ALLT. Så tack för lite tips hur jag ska döda dom jäklarna. Skulle vilja sanera min rygga med är inte så lätt när vi flyttar runt varannandag. Ingen höjdare att packa ner massa blöta nytvättade kläder i ryggsäcken.

Heldag på stranden. Skööönt !

Av Sofia Waldmann - 12 mars 2013 03:30

Idag flyttade vi till Bondi beach! När vi kom in i vårat rum så luktade de hmm.. de här kommer bara ni tjejer att förstå men de luktade som att ett gäng killar hade vart instängda där i minst en vecka, karlfjärt va precis va de luktade.

Vi han vara på stranden i ca 5 minuter sen hade Marcus träffat en brasiliansk kille och hyrt en surfbräda. Efter en timme kom marcus tillbaka och var helt slut, verkar vara jobbigt de där. Men ser riktigt roligt ut, och marcus var väl ganska duktigt på en gång som vanligt. Själv höll jag mej till sol och bad idag. Att vara tjej och bada när det är stora vågor är inte alltid helt lätt. Håret flyger runt man får vatten i munnen, saltvatten i ögonen, måste hålla i bikiniöverdelen så den inte åker upp och bikiniunderdelen så den inte åker ner, sen ska man hålla sej på fötterna och försöka se sådär snygg ut som alla på tv och filmer. Vilket projekt säger jag bara.

Var rea på tonfisk med smak så vi köpte en av varje smak. Vet inte om det finns i Sverige, det kanske är jag som totalt missat de, men riktigt gott är de i alla fall.  Köpte på hemvägen en isglass och en strut, stog inga priser men vi tänkte att de kostar väl som på alla andra ställen. Ne 8 dollar fick vi betala (ca 56 kr) kändes ju ganska trist.

Av Sofia Waldmann - 11 mars 2013 08:45

Just denna lördag var alla hostel fullbokade i hela sydney, inte en enda säng fanns. Hmm tänk att vi ska vara så dåliga på att boka i tid. Dock trodde jag inte att man skulle behöva boka jätte långt i förväg eftersom vi inte har några stora kvar på vart vi ska bo, men men. Fick bli ett finare hotell i Darling Harbour. Så jäkla mysigt ställe! Gick och kollade in en marknad här en bit från hamnen, satt i solen och åt lite thaimat och gick sen till Seaworld. Det är stora akvarium med alla möjliga fiskar så det var kul å se. Kände mej ganska så kaxig när jag stog på andra sidan glaset och kollade på alla hajar och stenfiskar osv. Blir väl kanske lite annat sen om vi ska dyka.

Blev en vilopaus på rummet, sedan dracks det lite öl åts lite texmex och kollade på otroligt fina fyverkerier nere vid hamnen.

Av Sofia Waldmann - 11 mars 2013 08:30

Jaha då var vi äntligen framme i omtalade sydney. Folk överallt, 4,5 miljoner invånare.

Eftersom vi inte fick checka in förns på eftermiddan så gick vi till hamnen och kollade in operahuset och sydney harbour bridge. Gick ut och käka på kinarestaurang på kvällen, som vanligt haha. Vi äter för det mesta sushi och kina/thaimat. Det är helt okej priser på de, det kryllar av sådana restauranger och är alltid gott.

Av Sofia Waldmann - 11 mars 2013 03:30

Idag har vi haft en riktigt slapp dag. Vi åkte med folk från vårat hostel till inspelningen av The Voice Australia. Fick gratis biljetter av vårat hostel. Hamnade ganska så långt fram i kön vilket var bra för först skulle alla familj/vänner släppas in sen fick vi med biljetter fylla på tills det var fullt. Kön var utomhus i gassande sol som tur var delade dom ut gratis vatten. Det som sen hände va att de komme ut en tjej som berättaade att dom bjudit så många vänner och familj att ingen annan kommer in. Haha vilket skämt så alla som kommit dit fick besviket åka hem igen. Hade vi vetat att man inte va garanterad att komma in hade vi inte åkt. Trist!

Väl tillbaka på vårat hostel bokade vi hostel o buss för kommande vecka och sen hände en hemsk grej.  Ni som känner mej vet att jag har extrem fobi för blött papper, eller papper överhuvudtaget . Så jag tycker att jag har varit ganska duktig med alla gemensamma toaletter med blött papper på hela golven, usch! I allafall så hade jag och Marcus eget badrum på detta hostel vilket är väldigt skönt att ha. Så ska jag gå på toaletten öppnar toalettlocket och vad har min snälla pojkvän gjort, jo lagt massa blött papper runt hela toaringen, så jag skrek och sprang runt och Marcus stog och skratta. Sen kunde jag inte gå in där på hela dagen. Så just nu är det väl bara att tänka ut något riktigt bra att kunna hämnas med. Mohaha!

Gick till operahuset nu på kvällen för att titta igen. Mycket finare på kvällen än på dagen enligt mej.

Av Sofia Waldmann - 10 mars 2013 03:15

På med ryggorna igen och vandrade tillbaka in till stan till vårat nya hostel. Mycket slit o släp med våra supertunga överpackade ryggsäckar. Ångrar verkligen att jag tog med så mycket kläder. Shoppingen här kan man inte klaga på. Så det är kanske tur att jag inte får plats med några nya kläder för då gör jag inte av med så mycket pengar. Gick upp till Sydney harbour bridge och kollade på den fina utsikten över hela staden. När vi sen var på väg tillbaka till vårat hostel var det en tjej som hade uppträdande på stan, hon skulle vika ihop sejsjälv och krypa in i en pytteliten genomskinlig låda som stog på ett ställ, så vi stannade för att titta, och vad händer ? Jo hon väljer Marcus och en kille till som ska hjälpa henne med hela uppträdandet. Den andra killen höll i hela ställningen och Marcus fick stå på alla 4 och vara något form av trappsteg så tjejen kunde kliva i och ur lådan. Var riktigt mycket publik så nu är Marcus med på alla turisters semesterbilder från sydney haha